Mezinárodní kurz European Teachers of Drama se svým obsahem zaměřoval na výuku dramatu na základních a středních školách a zároveň také na výuku dalších vyučovacích předmětů prostřednictvím použití metod dramatické výchovy. Vzhledem k tomu, že na Střední škole Náhorní vyučuji předměty český jazyk a literatura, dějiny světové literatury a tvůrčí psaní, jejichž nedílnou součástí je právě drama v mnoha podobách, shodoval se program kurzu se vzdělávacím obsahem mých vyučovacích předmětů. Všechny workshopy a přednášky na daném kurzu probíhaly v anglickém jazyce, což zároveň vedlo u všech zúčastněných k zlepšení jazykových schopností.

Hlavním programem kurzu byly workshopy se známými britskými dramatiky, herci, scénáristy, režiséry a dalšími osobami spjatými s britskou divadelní scénou, ale také přednášky vyučujících dramatické výchovy na všech úrovních vzdělávání. Co se týká forem výuky, tak vyučující často využívali právě ty aktivity dramatické výchovy, které mohli ve své budoucí praxi využít i přítomní účastníci kurzu. Součástí workshopů a přednášek také byly mnohé prezentace, práce ve skupinách nebo diskuze o vybraných tématech.

V rámci doprovodného programu jsme navštívili některá britská města a jejich pamětihodnosti – jako první jsme s průvodcem prošli centrum Southamptonu, kde celý kurz probíhal. Komentované prohlídky nás čekali také v centru Londýna a Winchesteru. Samostatně jsem se pak vypravil na doporučení poskytovatele kurzu do města Portsmouth a na ostrov Wight.

Jedna z důležitých součástí kurzu také spočívala v návštěvě britských divadel, kde jsme měli možnost shlédnout několik představení (Shakespeare and Southampton, Macbeth, Mamma Mia). Návštěva těchto představení nebyla samoúčelná, ale vycházela z probírané látky na hodinách a vedoucí workshopů na vybrané hry odkazovali ve svých aktivitách.

Poslední část programu se týkala pozorování vyučovacích hodin na vybraných základních a středních školách. V rámci toho jsme se seznámili s fungováním britských škol, jejich vybavením, ale i kurikulárními dokumenty. Školy byly na náš příchod perfektně připravené a sestavily nám přesný program související s obsahem kurzu – mohli jsme tak vidět několik hodin dramatické výchovy a metody dramatu v dalších předmětech

V rámci kurzu jsme poznali řadu užitečných metod vycházejících z moderní pedagogiky, většina vyučujících nám také poskytla své tištěné i elektronické materiály. Poznávání všech metod ale probíhalo aktivní formou, kdy jsme se museli vžít do role našich studentů, abychom pochopili, jak se při aktivitách budou cítit a jak metody přijmou.

Výuka dramatické výchovy jako samostatného předmětu je na mnoha britských základních a středních školách povinná – vyučující si od tohoto systému slibují pozitivní výsledky – studenti zlepší své vyjadřovací schopnosti, přestanou se bát vystupovat před druhými lidmi, poznají blíže svoji osobnost i osobnost ostatních ve třídě a naučí se mnoho informací o literatuře. Díky přímému sledování hodin na jejich školách a srovnání těchto hodin s audiovizuálními materiály pořízenými v předchozích letech mohu všechny předpoklady spojené s vyučováním dramatu potvrdit.