Poslední únorové pondělí bylo pro obor aranžér nachystáno soutěžní dopoledne, o které se postarali učitelé z projektu Lepší angličtina = lepší příležitosti podpořeného programem Erasmus+. Úkolem šestnácti soutěžních družstev, složených ze tří až čtyř členů, bylo najít v budově školy osm stanovišť s rozmanitými úkoly.
Žáci během soutěžení uplatňovali odbornou angličtinu, logické myšlení, čtenářskou gramotnost, ale třeba i hudební nadání. Za každý splněný úkol získalo družstvo razítko do záznamové karty. Žádnému se ale nepodařilo sesbírat plný počet razítek. Nicméně sedm družstev zvládlo celou soutěž absolvovat se ztrátou jediného razítka, k čemuž gratulujeme! Pro členy těchto družstev byly připraveny odměny, a to školní potřeby, knihy, učební pomůcky na angličtinu, propagační tašky školy a další. Každý si mohl vybrat dle svých preferencí. Potěšilo nás, že spousta žáků sáhla po knize, a to nejen v českém, ale i anglickém jazyce.
Na základě reakcí účastníků hodnotíme soutěžní den jako úspěšný a jsme rádi, že se jim přichystaná akce líbila. Za milé překvapení žáci označili stanoviště s Červenou Karkulkou, která měla v košíčku pro každého soutěžícího čokoládu. Ovšem co se týče razítek, už tak štědrá nebyla, protože ne všichni hlavolam, jak dostat Karkulku do domečku, zvládli rozluštit.
Kromě pohádkového světa žáci zavítali i do světa literatury pro dospělé. Na jiném stanovišti měli možnost poznat finského spisovatele Miku Waltariho jako autora různých žánrů. Úkolem bylo přiřadit ukázku v angličtině k jedné ze čtyř knih, které zde byly v češtině k nahlédnutí. Správnou volbou byl Egypťan Sinuhet, se kterým se někteří žáci setkali poprvé, ale našli se i tací, kteří ho měli přečteného.
Nejvíce stanovišť bylo věnováno odborné angličtině, kterou žáci využijí při závěrečných zkouškách a hlavně v profesním životě. Tyto aktivity si pro žáky připravili učitelé, kteří se věnují metodě CLIL, ve které se díky projektu měli možnost vzdělat.
Místem, kde se prověřovalo logické myšlení, byla učebna číslo tři. Každé družstvo si vylosovalo jeden ze čtyř úkolů, na který dostalo vymezený čas. Nejlépe se vedlo družstvům, která měla za úkol složit ze sedmi úlomků čtverec.
Stanovištěm, které bylo přijímáno zdráhavě a s rozpaky, nebo naopak s naprostým nadšením, patřilo místo u piána. Ne všichni jsou hudební nadšenci, ale naštěstí se nestalo, že by se někdo do „brnkání“ nebo alespoň do rytmického cvičení nezapojil. A to je určitě důvod k potlesku nejen za tuto aktivitu.
Děkujeme všem žákům za účast a výhercům gratulujeme!
Pavlína Vočková